reklama

Je vážne nekonečná?

Orgán ktorým sa tak veľmi odlišujeme od tých ostatných. Orgán ktorým sme schopní ovplyvňovať náš osud, ale aj osud tých ostatných. Áno, prave ten na ktorý sme mnohí z nás často tak pyšní a hrdí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Na ľudský mozog! Veď práve on nám dáva možnosti vyjadrovať sa, pomáhať, ubližovať, tvoriť. Pri čítaní jednej vynikajúcej knihy od Hegela s názvom Logika som sa mnohokrát musel pozastaviť, prečítať si ten text ešte raz a zamyslieť sa, tento raz nie nad knihou, ale sám nad sebou. Tá kniha je plná dobrých myšlienok, no jedna s nich ma v nej dokázala zaujať natoľko, že som sa rozhodol napísať o tom. Je to názor, že ľudská myseľ je nekonečná. Nechcem tu rozoberať Hegela ako takého, chcem sa venovať iba tejto jednej myšlienke, myšlienke ktorá odpovie buď na všetko, alebo na nič. Tak si to poďme rozobrať.Prečo áno? Dokážu na to odpovedať ľudia ako sú John Coltrane, Miles Daviss či Oscar Petersons. Spomenul som len tých najznámejších no je ich podstatne viac. Aj vy si pri ich počúvaní kladiete otázku ako je možné že to je tak fantastické? Skrátka len zavriete oči a celý sa ponoríte do tej neuveriteľne krásnej improvizácie a želáte si aby to trvalo večne. Dokázali sme odpovedať na otázku ako sme vzniky, boli sme vo vesmíre, vymysleli sme umelú inteligenciu(ak sa to dá tak nazvať), aj toto všetko hovory ZA. Hovorím si prečo nie? Ta ľudská myseľ asi vážne Nekonečná bude, Ale stále ostáva:Prečo nie?Tu sa pri dokazovaní nedajú použiť príklady a tak začnem trochu s inej stránky. Veríte v Evolúciu? Ja áno. Ak je ľudská myseľ fakt nekonečná a pritom veríme v Evolúciu, tak to nekonečno muselo nejako vzniknúť. Veď len ťažko by sme mohli hovoriť o mysli u nejakého jednobunkového živočícha. Musel nasať bod pri ktorom sme si, niekedy v minulosti mohli povedať, Áno, teraz už nekonečná je, a predtým nebola. To sa celkom vysvetliť nedá, veď nekonečno je predsa absolútne. Keby som povedal že moja myseľ je nekonečná, akoby som sám o sebe tvrdil že som boh.Argumenty sú dané, môžete si k nim pridať tie svoje a skúsiť si odpovedať na otázku, na ktorú som si ja odpovedal už dávno. Ta moja myseľ nekonečná určite nie je a ani nebude. Teda Hegel sa mýlil, ale... Do diskusie môžete napísať, čo si myslíte, hlavne by som ocenil vaše názory na to nekonečno. O svojom pravopise som sa už čo to dozvedel, tak skúste aj o niečom inom pls. Nakoniec už len jeden citát:Bol som skeptický voči náboženstvu pokiaľ som si neuvedomil že ja sám som boH. woody allen

Peter Trebula

Peter Trebula

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Niekto kto ma rád kačky na Štrbskom... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu