reklama

Stret civilizácií

Blízky Východ vs. Európa. Úspech Hamasu v Palestíne, zvolenie Ahmadinejada v Irane, alebo stupňujúce sa protieurópske násilie v mnohých Islamistyckych krajinách. Toto už nie je proti Izraelu alebo Amerike, čo niektorým z nás bolo donedávna jedno!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Čím ďalej tým viac sa stupňuje násilie, čo bude mat bez pochyb odozvu aj u nás(EU). Či už som Slovák alebo hocikto iný, nepáči sa mi keď niekto pošliape a zapáli moju vlajku. Asi sa to nebude páčiť ani väčšine Dánov, Norov, Švédov, Francúzov... a o tie vlajky v podstate ani nejde tu je to predovšetkým o agresii proti inému štátu.
Trochu prinajmenšom neštandardný je postoj vlád Sýrie a Libanonu, že neboli schopný, alebo nechceli prijať dostatočné opatrenia na obranu ambasád. V diplomacii sa to vysvetľuje jednoducho: kto mlčí ten svedčí.

Na druhej strane sa tu jedna o karikatúry ktoré boli vytlačené niekedy v septembri minulého roka. Čo ma tak trochu vedie k myšlienke na spravodajskú hru. Nechcem týmto útočiť na moslimov ako takých, no veľmi dobre viem čo dokáže náboženstvo a keď si pozriete obrázky skupiny ľudí ktorá sa ženie ulicami, ako stádo býkov v Pamplone, na Dánske veľvyslanectvo, nechce sa mi veriť že to vzniklo len tak z ničoho nič.

-prvé čo ma napadlo bolo že USA nejakým spôsobom potrebuje zapojiť EU do boja s terorizmom a EU nejako musí zapchať ústa všetkým tým protivojnovým aktivistom a organizáciám . Podobne by som zauvažoval aj nad úspechom Hamasu v Palestíne. Demokracia je demokracia no pre jej úspech treba aj niečo spraviť, myslím si že keby západu(EU+USA) záležalo na tom aby sa tento konflikt vyriešil bez zbrani Hamas by vo voľbách nevyhral ani keby mal 80% podporu obyvateľstva, ale ja som tak trochu sf a tak...

-možno je to inak: Islamisti sú asi v bojovej nálade. Ani sa im nečudujem, Afganistan, Irak, Palestína, to všetko je pre nich jedna veľká nespravodlivosť. A preto si volia do čela skôr ľudí, ktorý sú agresívnejšieho charakteru, čo pre ich mentalitu znamená Ahmadinejad. Ale zauvažujme trochu, akú podporu by mal u nás J.Slota keby Maďarsko... ?, a tento pán ma možno k úž zmieňovanému Ahmadinejadovy bližšie ako by sme si mohli myslieť.

Sloboda vyjadrovania vs. Islam

Ako typicky liberálne vychovanému Európanovy, sa mi zdá tento problém trochu smiešny. Asi nemôžem a ani moc nechcem pochopiť ľudí ktorý sú schopný takej agresie len kvôli par blbým kresbám v nejakých Dánskych novinách. Toto sa skutočné javý ako pat.
1.)Pre nás: niečo tak samozrejmé že ani diskusiu na túto tému nepripúšťame
2.)Pre nich: Neskutočná urážka za ktorú sú schopný bojovať na smrť.

Riešenie: Študujem momentálne v Dánsku. Bývam na jednom celkom pohodovom internáte pre študentov, kde je zdieľaná kuchyňa a soc. zariadenia. Vedľa v izbe býva Yasir. Yasir je s Iraku perfektne hovory po Dánsky aj Anglicky. Zo začiatku som sa trochu obával, keď som sa dozvedel že budem bývať s Arabom, no poviem vám že moje obavy boli zbytočné. Každý večer pokeckáme, ponadávame, zhodnotíme situáciu a hlavne Danky ;) . Sem tam mu pomôžem s počítačom, on mi veľakrát pomohol keď som mal zdravotne problémy. Je veriaci, ja nie som no napriek tomu sme medzi sebou nemali ani jeden problém. Na tému náboženstva s nim hovoriť nebudem.
Viem že je to o presvedčení a tolerancii a nie je tu čo riešiť. O ničom inom to byť nemôže. To platí pre obe strany!

Peter Trebula

Peter Trebula

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Niekto kto ma rád kačky na Štrbskom... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu